Dzialanie okladów zwiekszamy za pomoca srodków farmaceutycznych przeciwkurczowych i przeciwbólowych

Działanie okładów zwiększamy za pomocą środków farmaceutycznych przeciwkurczowych i przeciwbólowych, stosując je wewnętrznie lub w czopkach, a w przypadkach cięższych podskórnie. Szczególną uwagę zwraca się na leczenie dietetyczne. Z pożywienia wyłącza się pokarmy i napoje sprzyjające powstaniu stanów kurczowych w układzie żółciowym oraz wzmagające czynność ruchową pęcherzyka i przewodów żółciowych. Najwłaściwsze pożywienie stanowią pokarmy węglowodanowe. Na początku choroby, w okresie wyższej gorączki i silniejszych bólów, zezwala się tylko na ciepłą ocukrzoną wodę lub słodką herbatę z sokiem cytrynowym i słodkie soki owocowe lub jarzynowe. Zwiększenie ilości jednostek ciepła oraz zapasu glikogenu w wątrobie osiąga się przez równoczesne stosowanie 1-2 razy dziennie 2-litrowych wlewań kroplowych z 5ro cukru gronowego. Dopiero z chwilą złagodzenia objawów chorobowych, zatem najczęściej po 1-2 dniach, dietę rozszerza się, mianowicie zezwala się na dobrze przegotowane, przetarte, kleiki, a nieco później także kasze z manny, ryżu, płatków owsianych itp. z małą ilością masła deserowego, przetarte słodkie kompoty, tarte jarzyny oraz sucharki. Białko zwierzęce, żółtka jaj oraz tłuszcze są przeciwwskazane, gdyż pobudzają one pęcherzyk żółciowy do skurczów. Z ustąpieniem gorączki i bólów można już zezwolić na nietłuste, dobrze rozgotowane mięso, zaczynając od mięsa młodych zwierząt (cielęcina, kurczęta i in.), a także na większą ilość deserowego masła i oliwę. [podobne: porady psychologiczne, psychiatra poznan, psychoterapia wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: porady psychologiczne psychiatra poznan psychoterapia wrocław