Róznica polega na tym, ze w ostrym zapaleniu pecherzyka i dróg zólciowych:

Z ostrym miąższowym zapaleniem wątroby ma ostre nieżytowe zapalenie pęcherzyka i przewodów żółciowych jako wspólne cechy i objawy te same czynniki przyczynowe, zakaźne lub toksyczne, gorączkę, żółtaczkę, powiększenie i bolesność wątroby oraz zaburzenia trawienne. Różnica polega na tym, że w ostrym zapaleniu pęcherzyka i dróg żółciowych: 1) gorączka bywa częściej i jest znaczniejsza; 2) bolesność uciskowa w okolicy prawego podżebrza jest wyraźniejsza, zwłaszcza w miejscu rzutu pęcherzyka; 3) nieraz bywa wzmożone napięcie powłok w prawym podżebrzu; 4)w zawartości dwunastniczej stwierdza się białko i zażółcone białe krwinki; 5) nie ma wybitniejszego uszkodzenia sprawności wątroby, które jest bardzo znamienne dla ostrego miąższowego zapalenia wątroby; 6) ostre nieżytowe zapalenie pęcherzyka i przewodów żółciowych trwa przeważnie znacznie krócej niż ostre miąższowe zapalenie wątroby, przeciągające się zwykle na kilka tygodni. W różnicowaniu z innymi wymienionymi wyżej chorobami uwzględnia się, że ostre zapalenie pęcherzyka i przewodów żółciowych cechują, prócz gorączki, bólów w prawym podżebrzu i zaburzeń trawienia, żółtaczka, bolesność uciskowa i powiększenie wątroby, nieraz przeczulica powierzchowna i głęboka w prawym podżebrzu, zmętnienie zawartości dwunastniczej, obecność w niej białka i zażółconych białych krwinek, nieraz także wzmożone napięcie powłok brzusznych w prawym podżebrzu. Zwłaszcza doniosłe znaczenie różnicowo-rozpoznawcze ma bolesność uciskowa ograniczona do rzutu pęcherzyka żółciowego. [przypisy: psychologia pracy, Psycholog Wrocław, Psychoterapia leczenie depresji Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: Psycholog Wrocław psychologia pracy Psychoterapia leczenie depresji Warszawa