Transmisja domowa wirusa Pandemic Influenza A z 2009 r. W Stanach Zjednoczonych ad 6

Analiza wykazała również, że zagrożenie związane z przenoszeniem osób w gospodarstwie domowym znacznie zmniejszyło się wraz z wielkością gospodarstwa domowego (wykres 1C). Dopasowanie modelu do danych w odniesieniu do liczby obserwowanych i spodziewanych przypadków było dobre (P = 0,98) (tabela 3). Tabela 4. Tabela 4. Iloraz szans wystąpienia ostrej choroby układu oddechowego w kontaktach domowych. Wyniki te były zgodne z wynikami modeli regresji logistycznej. Logistyczny uogólniony model z oceną równań zbudowany za pomocą procedury wyboru z wyprzedzeniem określił wiek członka gospodarstwa domowego i wielkość gospodarstwa domowego jako kluczowe czynniki ryzyka wystąpienia ostrej choroby układu oddechowego u narażonych członków gospodarstwa domowego (Tabela 4). Po dostosowaniu tych zmiennych uwzględnienie innych potencjalnych czynników ryzyka, które były rozważane, nie poprawiło znacząco dopasowania modelu do danych.
Ryc. 2. Ryc. 2. Przerwa serologiczna grypy H1N1 z 2009 r. Panel A pokazuje zaobserwowane prawdopodobieństwo, że objawy ostrej choroby układu oddechowego rozwiną się u członka gospodarstwa domowego, zgodnie z liczbą dni po wystąpieniu objawów u pacjenta wskaźnikowego. Członkowie gospodarstwa domowego, u których objawy rozwinęły się w tym samym dniu, w którym objawy rozwinęły się u pacjenta będącego wskaźnikiem (tj. 0 dni od wystąpienia u pacjenta będącego wskaźnikiem) są określane jako pacjenci kopriuszeni. Panel B pokazuje rozkład przedziału szeregowego (tj. Odstęp czasu między wystąpieniem objawów u pacjenta a początkiem objawów w kontaktach domowych zakażonych przez tego pacjenta). Ten przedział oszacowano za pomocą modelu transmisji, który dostosowano do infekcji trzeciorzędowych, infekcji społecznościowych i cenzorowania danych. Szacowany rozkład opiera się na założeniu, że minimalny czas pomiędzy wystąpieniem objawów w przypadku pacjenta a wystąpieniem objawów w kontaktach domowych zakażonych przez tego pacjenta wynosił dzień.
Empirycznie, średnia przerwa między pojawieniem się objawów u pacjenta wskaźnikowego a wystąpieniem objawów w kontaktach domowych, u których rozwinęła się choroba układu oddechowego wynosiła 2,9 dnia, jeśli wykluczono przypadki coprimary i 2,4 dnia, jeśli zostały uwzględnione (Figura 2A). W przypadku modelu transmisji, który odpowiadał za przypadki trzeciorzędowe i społecznościowe, średni przedział szeregowy (tj. Przerwa między wystąpieniem objawów u pacjenta a początkiem objawów w kontaktach domowych, które były zakażone przez tego pacjenta) wynosił 2,6 dnia ( 95% wiarygodnego przedziału, od 2,2 do 3,5), z odchyleniem standardowym 1,3 dnia (przedział wiarygodności 95%, 0,9 do 2,4) (rysunek 2B).
Dyskusja
Okazało się, że dzieci były dwukrotnie bardziej podatne na zakażenie wirusem H1N1 2009 od członka gospodarstwa domowego, jak dorośli w wieku od 19 do 50 lat, a dorośli powyżej 50 lat byli mniej podatni niż młodsi dorośli. Sugeruje to, że młody rozkład wiekowy, który zaobserwowano wśród zgłaszanych przypadków w społeczności (pacjenci indeksowi w naszym badaniu) nie był artefaktem wynikającym z polaryzacji przypadku. Ponadto, nasze wyniki są zgodne z analizami serologicznymi wirusa H1N1 z 2009 roku, sugerującymi, że istnieją pewne wcześniej występujące odpowiedzi immunologiczne przeciwko pandemii H1N1 u osób w podeszłym wieku; są one w mniejszym stopniu obecne u młodszych osób dorosłych, ale rzadko występują u dzieci.7 Podatność mierzona w tej analizie oddaje społeczne i higieniczne, a także biologiczne uwarunkowania.
Poprzednie badania wykazały, że zakaźność była większa wśród dzieci niż wśród dorosłych podczas epidemii grypy sezonowej8-11 i podczas pandemii 1957, 12-14, ale różnica nie była tak wyraźna podczas pandemii 1968. Jednak nasza analiza nie dostarczyła dowodów na infekcyjność był związany z wiekiem pacjenta, chociaż pacjenci indeksowi w naszej analizie mogą nie reprezentować bezstronnej próby wszystkich pacjentów środowiskowych
[podobne: naklejka na legitymację, psychoterapia warszawa, badania psychologiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: badania psychologiczne naklejka na legitymację psychoterapia warszawa