Transmisja domowa wirusa Pandemic Influenza A z 2009 r. W Stanach Zjednoczonych cd

Ponieważ grypa H1N1 w 2009 r. Jest chorobą podlegającą obowiązkowi zgłaszania na szczeblu krajowym, nie była wymagana pisemna zgoda pacjenta na leczenie. Wyniki kliniczne
Ostre choroby układu oddechowego zostały określone przez obecność co najmniej dwóch z następujących objawów: gorączka lub gorączka, kaszel, ból gardła i katar. Choroba grypopodobna została określona przez obecność gorączki lub gorączki plus kaszel, ból gardła lub jedno i drugie. Nie było systematycznego potwierdzania przypadków ostrej niewydolności oddechowej lub choroby grypopodobnej.
Analiza statystyczna
Założono, że w przypadku ostrej choroby układu oddechowego wywołanej kontaktem domowym indeksu pacjenta z grypą H1N1 2009, kontakt z gospodarstwem domowym został zarażony wirusem H1N1 z 2009 roku. Zastosowano dwa podejścia statystyczne w celu scharakteryzowania początku ostrej choroby układu oddechowego w kontaktach domowych w ciągu 7 dni od pojawienia się objawów u pacjenta wskaźnikowego. Analizę ograniczono do gospodarstw domowych o najczęstszym rozmiarze (od dwóch do sześciu członków), w których pacjent będący indeksem był pierwszym pacjentem w gospodarstwie domowym, a informacje o objawach i wieku były kompletne dla wszystkich członków gospodarstwa domowego.
Do oceny potencjalnych czynników ryzyka dla transmisji wykorzystano modele logistyczne uwzględniające uogólnione równania szacunkowe w celu uwzględnienia klastra domowego: grupa wiekowa pacjenta wskaźnikowego, grupa wiekowa kontaktu gospodarstwa domowego, potwierdzony lub prawdopodobny stan grypy u pacjenta wskaźnikowego, zastosowanie lub nieużywania leków przeciwwirusowych przez pacjenta indeksu, wielkość gospodarstwa domowego, potrzeby lub braku potrzeby hospitalizacji pacjenta będącego wskaźnikiem oraz objawów u pacjenta z indeksem (kaszel, katar, ból gardła, biegunka lub wymioty). Gospodarstwa domowe, w których co najmniej jeden kontakt w gospodarstwie domowym charakteryzował się wystąpieniem objawów w tym samym dniu, w którym wystąpiły objawy u pacjenta wskaźnikowego (nazywane przypadkami koprimary), zostały wyłączone z tej analizy.
Logistyczny uogólniony model szacowania równań zakłada założenie, że wszystkie chore kontakty zostały zainfekowane przez pacjentów indeksu. Jednak kontakty chore mogły zostać zainfekowane poprzez kontakt z członkami szerszej społeczności (infekcje społeczne) lub innymi chorymi domownikami (infekcje trzeciorzędne). Co więcej, analizy są komplikowane przez cenzorowanie, ponieważ śledzenie gospodarstwa domowego mogło zostać zakończone, zanim można było zidentyfikować przypadki wtórne o długich przedziałach czasowych. Opracowano model statystyczny opracowany specjalnie w celu skorygowania tych potencjalnych błędów w celu oszacowania charakterystyki przenoszenia wirusa (patrz szczegółowy opis tego modelu w dodatkowym dodatku). Podejście to wykorzystuje sekwencję początkową objawów wraz z domową charakterystyką demograficzną, aby wnioskować o przedziałach czasowych, zagrożeniach społecznościowych związanych z infekcją oraz zagrożeniach związanych z przenoszeniem substancji z człowieka na człowieka, a także zbadać sposób, w jaki na zagrożenie transmisji mogą wpływać następujące współzmienne : grupa wiekowa pacjenta będącego pacjentem, grupa wiekowa kontaktu domowego, wielkość gospodarstwa domowego i objawy w przypadku pacjenta (gorączka, kaszel, katar, ból gardła lub biegunka). Zakłada się opóźnienie co najmniej dnia między wystąpieniem objawów u pacjenta a wystąpieniem objawów u osób, które zakażają
[hasła pokrewne: gdynia psycholog, psychoterapia warszawa, psychologia pracy ]