Transmisja domowa wirusa Pandemic Influenza A z 2009 r. W Stanach Zjednoczonych czesc 4

Wyniki obszernej analizy wrażliwości badającej solidność wyników w odniesieniu do założeń modelowania przedstawiono w Dodatkowym dodatku. Parametry modelu transmisji oszacowano za pomocą pobierania próbek metodą Monte Carlo metodą Bayesian Markov. Zgłaszamy tylną medianę i 95% wiarygodnego przedziału parametrów. Do porównania modeli i testowania założeń wykorzystano test współczynnika wiarygodności oraz kryterium informacyjne dotyczące dewiacji6. Adekwatność modelu została również przetestowana przy użyciu testu chi-kwadrat opartego na symulacji, porównującego zaobserwowane i spodziewane rozkłady liczby przypadków na wielkość gospodarstwa domowego.
W analizie opisowej obliczono względne ryzyko przy użyciu modelu dwumianowego uogólnionego modelu szacunkowego, uwzględniającego klastry gospodarstw domowych. Wszystkie podane wartości P są dwustronne i nie zostały dostosowane do wielokrotnego testowania.
Wtórny współczynnik ataku zdefiniowano jako odsetek kontaktów domowych, u których wystąpiły objawy w ciągu 7 dni po wystąpieniu objawów u pacjenta wskaźnikowego. Analizy te zaplanowano w czasie zbierania danych.
Indeksuj pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów według Indeksu, według grupy wiekowej. Według stanu na dzień 28 maja 2009 r. CDC otrzymało łącznie 938 raportów o przypadkach osób z prawdopodobną lub potwierdzoną grypą H1N1 w 2009 r., Wraz z informacjami na temat 2085 kontaktów w gospodarstwie domowym. Charakterystykę demograficzną i kliniczną pacjentów z indeksem przedstawiono w tabeli 1. Informacje na temat wieku zebrano od 865 pacjentów z indeksem (92%). Mediana wieku pacjentów z indeksem wynosiła 15 lat (zakres od 0 do 86). W sumie 488 pacjentów z indeksami (52%) było z sześciu stanów: 270 pacjentów (29% wszystkich pacjentów z indeksem) pochodziło z Arizony, 67 (7%) z Connecticut, 54 (6%) z Pensylwanii, 49 (5%) z Teksasu i 48 (5%) z Delaware. Łącznie 455 pacjentów (53% osób w podanym wieku) miało 5 do 18 lat, a tylko 331 pacjentów (38% osób w podanym wieku) było w wieku 19 lat lub starszych.
Kontakty domowe
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka wyjściowa kontaktów domowych, według grupy wiekowej. Łącznie 533 spośród 938 gospodarstw domowych z pacjentami wskaźnikowymi (57%) miało od dwóch do sześciu członków gospodarstwa domowego (74 miało siedem lub więcej); 331 pacjentów z indeksu nie wymieniło kontaktów domowych. W 216 z tych 533 gospodarstw domowych (41%) pacjent z indeksu był pierwszym pacjentem w gospodarstwie domowym i nie brakowało informacji na temat objawów lub wieku żadnego członka gospodarstwa domowego. Tabela 2 pokazuje demograficzne i kliniczne cechy kontaktów domowych dla tej podgrupy gospodarstw domowych.
Tabela 3. Tabela 3. Liczba domowych kontaktów z rozpoznaniem ostrej choroby układu oddechowego, według liczby członków gospodarstwa domowego. Spośród 600 kontaktów domowych z 216 pacjentów z indeksu włączonych do analizy 78 (13%) miało ostrą chorobę układu oddechowego, a 60 (10%) chorowało na grypę. Było 156 gospodarstw domowych (72%), w których w żadnym z kontaktów domowych nie wystąpiła ostra choroba układu oddechowego, 46 gospodarstw domowych (21%), u których w jednym kontakcie wystąpiła ostra choroba układu oddechowego, oraz 14 gospodarstw domowych (6%), w których ostry choroba układu oddechowego rozwinęła się w więcej niż jednym kontakcie (Tabela 3)
[patrz też: lewomepromazyna, leczenie falą uderzeniową, półpasiec leczenie jak długo ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie falą uderzeniową lewomepromazyna półpasiec leczenie jak długo