Wpływ szczepień na inwazyjną chorobę pneumokokową w Afryce Południowej AD 8

Wśród afrykańskich dzieci częstość inwazyjnej choroby pneumokokowej spowodowanej nieszczepionymi serotypami spadła o 31% w stosunku do okresu wyjściowego do 2012 r., A wskaźniki choroby związane z serotypami PCV7 spadły o 86%, najprawdopodobniej potwierdzając, że dzieci zarażone wirusem HIV czerpią korzyści z użycia PCV . Redukcje choroby serologicznej PCV13 w 2009 i 2010 r., Przed wprowadzeniem PCV13, są najprawdopodobniej wynikiem ART. Nie jest jasne, jaka jest redukcja inwazyjnej choroby pneumokokowej u dzieci zakażonych wirusem HIV, która można przypisać wpływowi PCV, niezależnie od tego, czy są to efekty bezpośrednie czy pośrednie. Poprzednie badanie kliniczne w Afryce Południowej5 obejmujące inny harmonogram szczepień wykazało skuteczność przeciw inwazyjnej chorobie pneumokokowej zarówno u dzieci zakażonych HIV, jak i dzieci niezakażonych HIV. W przeciwieństwie do tego, badanie kliniczno-kontrolne przeprowadzone w Afryce Południowej nie wykazało skuteczności szczepionki przy obecnym harmonogramie (dwie dawki pierwotne plus dawka przypominająca) wśród dzieci zakażonych HIV. Udokumentowaliśmy, że pośrednie skutki szczepień są podobne u dorosłych zakażonych HIV i dorosłych niezakażonych HIV (spadki odpowiednio o 40% i 52% dla choroby serologicznej PCV7), wyniki podobne do tych w Stanach Zjednoczonych. 10,32 Spadki, które udokumentowaliśmy, były nieco mniejsze niż spadki wśród dorosłych osób zakażonych HIV i dorosłych niezakażonych HIV w wieku od 18 do 64 lat w Stanach Zjednoczonych (średnio 61%), 32 ale z powodu wysokiego rozpowszechnienia wirusa HIV infekcja w Afryce Południowej, konsekwencje dla zdrowia publicznego wynikające z pośredniej ochrony przed PCV są większe w Afryce Południowej niż w Stanach Zjednoczonych. Nasze dane odzwierciedlają mniej lat działania szczepionki (tylko 4 lata) i efekt, który najprawdopodobniej jest opóźniony przez brak kampanii nadrabiania zaległości.
Spekulowano, że zastąpienie serotypów w krajach o niskim dochodzie może być większe niż obserwowane w krajach o wysokim dochodzie33. Po wprowadzeniu szczepionki u dzieci niezakażonych wirusem HIV obserwowano niewielkie zwiększenie częstości inwazyjnej choroby pneumokokowej wywołanej nieszczepionymi serotypami. . Zaobserwowaliśmy niewielki lub żaden wzrost inwazyjnej choroby pneumokokowej spowodowanej nieszczepionymi serotypami (tj. Zamianą serotypów) u dzieci zakażonych wirusem HIV; jednakże zastąpienie serotypu mogło zostać zamaskowane przez ciągłą poprawę opieki nad dziećmi i dorosłymi zakażonymi wirusem HIV, co samo w sobie zmniejszyłoby inwazyjną chorobę pneumokokową wywołaną przez jakikolwiek serotyp. W innych obszarach geograficznych chorobę zastępczą serotypu zwykle nie wykryto przez co najmniej 5 lat po wprowadzeniu szczepionki, nawet w obszarach o wysokim zasięgu szczepionki.33
Większość krajów o średnim i wysokim dochodzie wprowadziło PCV jako serię podstawowych dawek dwóch lub trzech dawek w okresie niemowlęcym, z dawką przypominającą w wieku 11 do 18 miesięcy, podczas gdy kraje o niskim dochodzie używają obecnie trzech dawek podstawowych bez Booster.34 W naszym badaniu zaobserwowaliśmy, że harmonogram dawek dopasowany do rozszerzonego programu dotyczącego wizyt immunizacyjnych, stosowanego gdzie indziej w Afryce, zapewnia ochronę przed ogólnoustrojową inwazyjną chorobą pneumokokową.
[patrz też: psychoterapia wrocław, psycholog poznań, badania psychologiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: badania psychologiczne psycholog poznań psychoterapia wrocław