Wybuch pandemii grypy A 2009 (H1N1) w szkole w Nowym Jorku ad 7

Stawka ta nie wydaje się różnić w zależności od wielkości rodziny. Szacujemy, że prawdopodobieństwo transmisji w domu było 0,14 (95% CI, 0,11 do 0,18). Dyskusja
Do 8 maja zakażenie wirusem H1N1 2009 zostało potwierdzone u 124 studentów i pracowników. Odpowiedzi na ankietę internetową wskazują, że ponad 800 studentów i pracowników zostało zainfekowanych. Chociaż niektóre z opisywanych chorób grypopodobnych mogły być spowodowane grypą sezonową lub innymi wirusami układu oddechowego, grypa H1N1 2009 została potwierdzona u 7 z 9 uczących się z objawami, którzy zostali zbadani przez Departament Zdrowia i Higieny Psychicznej podczas wstępnego badania epidemii, a także 117 innych osób. Charakter i czas wystąpienia objawów zgłaszanych przez osoby z chorobami grypopodobnymi były zgodne z danymi osób z potwierdzonymi przypadkami grypy H1N1 z 2009 roku. Czynniki te i kolejne dowody na rozprzestrzenianie się wirusa grypy H1N1 2009 w Nowym Jorku sugerują, że większość zgłoszonych chorób grypopodobnych najprawdopodobniej spowodowana była wirusem H1N1 z 2009 roku.
Zdecydowana większość studentów i pracowników z potwierdzonymi lub podejrzewanymi przypadkami grypy H1N1 w 2009 r. Miała samoograniczającą się chorobę układu oddechowego z gorączką. Mediana czasu do wyzdrowienia wynosiła 6 dni, a 75% wyzdrowiało przez 9 dni. Wysoki wskaźnik ataków i szybki wzrost liczby przypadków chorób grypopodobnych sugerują, że po powrocie studentów z wiosennej przerwy pojawiła się szybka i powszechna transmisja grypy H1N1 2009 w liceum. Okres inkubacji grypy H1N1 w 2009 r. Sugeruje, że studenci, którzy podróżowali w Meksyku, mogli zarazić się lub przebywać w tranzycie do Nowego Jorku, i że przeniesienie wirusa z tych uczniów mogło doprowadzić do wybuchu epidemii. Nie można jednak wykluczyć, że wirus H1N1 2009 mógł zostać wprowadzony z innych źródeł.
Oszacowane cechy naturalnej historii tego wybuchu są zgodne z tymi, które obserwowano w przypadku krążących wcześniej wirusów grypy. Mediana okresu inkubacji wynoszącego 1,4 dnia jest taka sama jak w przypadku innych wirusów grypy A obserwowanych w okresach pandemii i interpandemii 9, a czas, w którym objawy rozwinęły się w 95% przypadków, mieści się w granicach przedziału ufności poprzednich oszacowań. Średni czas generacji wynoszący 2,7 dnia jest również zgodny z wcześniejszymi szacunkami dla grypy10,11, ale jest nieco dłuższy niż wcześniejsze szacunki z Meksyku.12 Spójność z wcześniejszymi szacunkami sugeruje, że ustalenia dotyczące historii naturalnej poprzednich szczepów wirusa grypy mogą mieć znaczenie dla 2009 r. Wirus H1N1. Szacujemy, że wewnętrzna liczba reprodukcyjna w tym ognisku wynosiła 3,3, co znajduje się na górnym końcu zakresu szacowanego na wybuch epidemii pandemicznej i interpandemicznej13 i jest wyższa niż szacunki dotyczące transmisji grypy H1N1 z 2009 r. W Meksyku.14 Jednakże jest to ogólnie zakłada się, że przekazywanie jest bardziej efektywne wśród dzieci w wieku szkolnym niż w populacji ogólnej.15,16 Szybki wzrost tej epidemii jest zgodny z wysoką liczbą reprodukcyjną, ale całkowita liczba uczniów zakażonych w trakcie całego wybuchu jest stała przy niższej szybkości przenoszenia niż ta sugerowana przez szacowaną wewnątrzmaciczną liczbę rozrodczą równą 3,3, co może wynikać z wysokiego odsetka przypadków bezobjawowych
[przypisy: przewlekłe zapalenie woreczka żółciowego, tarnobrzeg dyżury aptek, odma zastawkowa ]

Powiązane tematy z artykułem: odma zastawkowa przewlekłe zapalenie woreczka żółciowego tarnobrzeg dyżury aptek