Wybuch pandemii grypy A 2009 (H1N1) w szkole w Nowym Jorku

W kwietniu 2009 r. Wybuch nowej grypy A pochodzącej ze świń (grypa H1N1 w 2009 r.) Miał miejsce w liceum w Queens w stanie Nowy Jork. Opisujemy epidemię i scharakteryzujemy kliniczne i epidemiologiczne aspekty tego nowego wirusa. Metody
Departament Zdrowia i Higieny Psychicznej w Nowym Jorku scharakteryzował epidemię za pomocą laboratoryjnego potwierdzenia obecności wirusa H1N1 2009 w próbkach nosogardzieli i jamy ustno-gardłowej oraz na podstawie informacji uzyskanych z ankiety internetowej. Szczegółowe informacje na temat narażenia i początku objawów zostały wykorzystane do oszacowania okresu inkubacji, czasu generowania i wewnętrznej liczby reprodukcyjnej związanej z grypą H1N1 w 2009 r. Przy użyciu ustalonych technik.
Wyniki
Od 24 kwietnia do 8 maja zakażenie wirusem H1N1 2009 potwierdzono u 124 uczniów i pracowników szkół średnich. W odpowiedziach na ankietę internetową ponad 800 studentów i pracowników (35% respondentów i 10% respondentów) zgłosiło w tym okresie chorobę grypopodobną. Żadna osoba z potwierdzoną grypą H1N1 2009 lub chorobą grypopodobną nie miała poważnych objawów. Ustalono powiązanie z podróżami do Meksyku. Szacowany medianowy okres inkubacji dla potwierdzonej grypy H1N1 2009 wynosił 1,4 dnia (95% przedział ufności [CI], 1,0 do 1,8), z objawami rozwijającymi się w 95% przypadków przez 2,2 dnia (95% CI, 1,7 do 2,6). Szacowany średni czas generowania to 2,7 dnia (95% CI, 2,0 do 3,5). Szacujemy, że wewnętrzna liczba reprodukcyjna w szkole wynosiła 3,3.
Wnioski
Ustalenia z tego dochodzenia sugerują, że grypa H1N1 2009 w liceum była powszechna, ale nie powodowała poważnych chorób. Przyczyny szybkiego i rozległego rozprzestrzeniania się chorób grypopodobnych są nieznane. Historia naturalna i przenoszenie wirusa grypy H1N1 w 2009 r. Wydają się podobne do obserwowanych wcześniej krążących pandemii i interpandemicznych wirusów grypy.
Wprowadzenie
W kwietniu 2009 r. W wielu krajach odnotowano klastry przypadków grypy H1N1 z 2009 r. Obejmującej potencjalną transmisję z człowieka na człowieka.1 Jednym z pierwszych i największych klastrów zidentyfikowanych w Stanach Zjednoczonych był ostry wybuch grypy H1N1 w Nowym Jorku w 2009 r. Liceum miejskie.2 Wybuch ten wywołał natychmiastowe i szybkie dochodzenie przez Departament Zdrowia i Higieny Psychicznej w Nowym Jorku. W niniejszym raporcie opisano kliniczne i epidemiologiczne wyniki tego badania.
W czwartek, 23 kwietnia 2009 r., Pielęgniarka z liceum w Queens w stanie Nowy Jork, która otrzymała 2686 uczniów, zawiadomiła Departament Zdrowia i Higieny Psychicznej, że około 100 uczniów zostało wysłanych do domu, ponieważ mieli objawy, które obejmowały gorączkę , bóle głowy, zawroty głowy, ból gardła i objawy oddechowe. W czasie konferencji telefonicznej, która odbyła się tego popołudnia, Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) zaktualizowało stanowe i lokalne służby zdrowia o doniesieniach o pojawieniu się nowych zakażeń H1N1 w Stanach Zjednoczonych.3 Do piątku rano, 24 kwietnia, Departament Zdrowia i Higiena psychiczna podejrzewała, że wybuch w szkole średniej może być związany z wirusem H1N1 z 2009 r. I wysłał członków personelu w celu przeprowadzenia rozmów z uczniami i zebrania okazów.
Próbki nosogardzieli i jamy ustnej zostały zebrane od dziewięciu uczniów, u których występowały objawy przypominające grypę sezonową, w tym gorączka, kaszel, wyciek z nosa, bóle mięśni, ból gardła i ból głowy
[przypisy: psychiatra poznan, psychoterapia warszawa, poznań psychiatra ]