Zima Australii z wirusem grypy pandemicznej A (2009 H1N1) ad

Najwyższy wskaźnik hospitalizacji wystąpił u dzieci poniżej 5 roku życia. Chłopcy w wieku poniżej 5 lat byli hospitalizowani w tempie 67,9 na 100 000 ludności, a dziewczęta w tej grupie wiekowej w dawce 54,1 na 100 000 ludności, w porównaniu z 51,1 na 100 000 osób w tej grupie wiekowej w poprzednich sezonach grypy. Mediana długości pobytu wynosiła 3 dni, a 19% pacjentów hospitalizowanych było przez ponad 7 dni. Specjaliści od intensywnej terapii zidentyfikowali niektórych pacjentów z potwierdzoną infekcją wirusem grypy A (H1N1) w 2009 r. Oraz z niewydolnością narządową tylko płuca , której funkcji płuc nie można było utrzymać przy pomocy respiratorów. Wśród tych pacjentów ekstensywna oksygenacja membranowa (ECMO) była szeroko stosowana.4 Około 2,1 pacjentów na milion populacji było leczonych ECMO, a dwie trzecie tych pacjentów przeżyło.
Wyróżniającą cechą epidemii była liczba osób hospitalizowanych na oddziałach intensywnej opieki medycznej z potwierdzonymi przypadkami grypy pandemicznej H1N1 (3,5 na 100 000) i ich młodym wiekiem (mediana, 42 lata). Według danych z raportów o grypie i od rządu Australii, 387 dorosłych (w wieku powyżej 20 lat) przyjęto z wirusowym zapaleniem płuc wywołanym przez grypę A, w porównaniu z medianą tylko 57 dorosłych rocznie przyjmowanych z wirusowym zapaleniem płuc z Jakakolwiek przyczyna w latach 2005-2008. Szczyt epidemii w Australii trwał około 3 tygodni i chociaż australijski system opieki zdrowotnej był zestresowany, wolne moce sprzętu ECMO, łóżek szpitalnych i łóżek OIT.
Zanim wirus H1N1 2009 dotarł do Australii, istniały straszne prognozy, że kraj ten dostrzeże wiele tysięcy zgonów spowodowanych infekcją tym wirusem. W rzeczywistości do tej pory potwierdzono 190 zgonów związanych z wirusem, chociaż niektóre dodatkowe przypadki mogły nie zostać udokumentowane. Większa miara wszystkich zgonów z Australii spowodowanych grypą lub zapaleniem płuc wskazuje obecnie na mniejszą liczbę takich zgonów niż w innych rodzajach grypy lub w sezonie zimowym.3 Jednak w tym roku średni wiek pacjentów, którzy zmarli wynosił 53 lata w porównaniu z 83 lat w poprzednich sezonach. Niższa niż oczekiwana liczba zgonów może odzwierciedlać sukces środków łagodzących skutki dla zdrowia publicznego, stosowanie wczesnej terapii antywirusowej przeciwko wrażliwemu wirusowi oraz naturalną historię tej choroby, która zazwyczaj jest umiarkowana u większości ludzi, a nie u osób ciężko chorych.
Krajowy program szczepień rozpoczął się w Australii 30 września 2009 r., Przy użyciu monowalentnej, bezadiuwantowej szczepionki przeciwko grypie A (H1N1) 2009 (Panvax, CSL Biotherapies) .5 W badaniach klinicznych tej szczepionki uczestnicy z Australii osiągali wyższe od oczekiwanych poziomy ochrony przeciwciała krzyżowo-reaktywne, chociaż implikacje tego odkrycia są niepewne. Możliwe, że już wystąpiło więcej infekcji bezobjawowych. Ten program szczepień powinien zapewnić wyższy poziom ochrony populacji australijskiej przed przewidywaną drugą falą zakażenia wirusem.
Kluczowe wnioski z tego doświadczenia dla niechronionej populacji sugerują, że ważnym elementem odpowiedzi była narodowa koordynacja wysiłków oraz wykorzystanie i modyfikacja krajowych ram planu pandemicznego, koncentrując się na osobach najbardziej zagrożonych. Rozprzestrzenianie się epidemii miało miejsce wcześniej w niektórych lokalizacjach geograficznych niż w innych, co stworzyło wyzwania (takie jak wdrożenie polityki zamknięcia szkoły) w zakresie utrzymania skoordynowanego krajowego podejścia do epidemii. Problem ten został rozwiązany po części dzięki regularnym spotkaniom międzyresortowego australijskiego komitetu ochrony zdrowia. Wiadomości publiczne dotyczące publicznej reakcji na zdrowie zawierały nazwy faz planu pandemii, w tym Opóźnienie , Zawiera i Chroń , które mogły pomóc społeczeństwu w podjęciu odpowiednich działań osobistych i zredukowaniu wpływu wirusa na naszej populacji.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Ujawnienia finansowe i inne udostępniane przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMp0910445) został opublikowany w dniu 25 listopada 2009 r., O godz.
Author Affiliations
Z Departamentu Zdrowia i Starzenia się, Canberra, ACT, Australia.

Materiał uzupełniający
[przypisy: wieszaki na medale, Psychoterapia leczenie depresji Warszawa, psychoterapia wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: Psychoterapia leczenie depresji Warszawa psychoterapia wrocław wieszaki na medale